راهکارهایی برای ماندگاری عطر در تابستان

Zahra safar pour 2024/01/08

در آستانه‌ی تابستان، با روزهایی طولانی و هوایی گرم و مرطوب یا گرم و خشک، نیاز به راه‌هایی برای حفظ رایحه‌ی دل‌انگیز عطرهای مورد علاقه‌مان بیش از پیش احساس می‌شود. اما چگونه می‌توانیم در این فصل پرچالش، همواره خوشبو و تازه باقی بمانیم؟ در این مطلب از لانگ لایف راهکارهایی طلایی برای ماندگاری عطر در تابستان ارائه شده که با عمل کردن به آن‌ها عطرتان ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند و همیشه رفرش می‌مانید پس اگر اهل یک منطقه گرم هستی این مطلب را از دست نده و تا آخر بخون که حسابی به دردت میخوره!

برای مشاهده قیمت و خرید عطر ادکلن زنانه اینجا کلیک کنید.

دلایل کاهش ماندگاری عطر در تابستان

ماندگاری عطر در فصل تابستان به دلایل مختلف می‌تواند کمتر از فصل‌های دیگر بشه که برخی از مهم‌ترین دلایلش اینجا ذکر کردیم:

  • دمای بالاتر: گرمای زیاد باعث تبخیر سریع‌تر عطر می‌شود. این امر موجب می‌شود که رایحه عطر کمتر در هوا پخش شود و زودتر از بین برود.
  • تعریق بیشتر: تعریق ناشی از گرما می‌تواند با عطر ترکیب شده و رایحه آن را تغییر دهد یا کاهش دهد.
  • قرارگیری در معرض نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند ماندگاری عطر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
ماندگاری عطر در تابستان

دقت داشته باشید که با توجه به دسته بندی انواع عطرها!‌ از آنجا که هریک غلظت عطر متفاوتی دارند ماندگاری آن‌ها هم در فصل تابستان می‌تواند متفاوت باشد. با این حساب عطرهایی که parfum (پرفیوم) هستند ماندگاری بالایی در تابستان دارند به این خاطر که درصد غلظت عطر بالاتر بوده و الکل پایین‌تر می‌باشد به همین دلیل در فصل گرما دیرتر تبخیر شده و ماندگاری بالاتری خواهد داشت. به شما پیشنهاد می‌کنم که برای مطالعه بیشتر در مورد انواع عطر و ادکلن مقاله آشنایی با دسته بندی انواع عطرها بخوانید.

۳ راهکار طلایی برای ماندگاری عطر در فصل تابستان

و اما اصلا نگران نباشد با راهکارهای طلایی که در اینجا به شما می‌گوییم می‌تواند عطرتان را حتی در فصل تابستان ماندگارتر کنید و همیشه خوشبو بمانید:

  •  برای اینکه عطر شما در تابستان بیشتر دوام بیاورد، روی نقاط نبض استراتژیک بدنتان تمرکز کنید. زیر گردن، پشت گوش‌ها، داخل آرنج‌ها و مچ‌ها عطر را اسپری کنید و حتی می‌توانید مقداری در موهایتان نیز بزنید. استفاده از عطر در موها با رایحه‌های زیبا برای به جای گذاشتن ردی در تابستان عالی است.
ماندگاری عطر در تابستان
  • سطح رطوبت پوست نیز در مدت زمانی که عطر روی شما می‌ماند، نقش کلیدی دارد. پوستی که خوب مرطوب شده است، عطر را بهتر نسبت به پوست خشک نگه می‌دارد. اگر شما بلافاصله پس از حمام، محل‌هایی که عطر می‌زنید را مرطوب کنید، تأثیر چشمگیری در نحوه پایداری عطرتان خواهید دید.
  • اعمال عطر امضای شما روی لباس‌ها نیز می‌تواند به افزایش ماندگاری عطر کمک کند و استفاده همزمان از محصولات معطر مکمل مانند لوسیون‌های بدن و همانطور که ذکر شد، اسپری‌های مو، به خوبی برای افزایش ماندگاری عطر شما عمل می‌کنند.
  • با لایه‌بندی عطرها شما می‌توانید ماندگاری عطرتان را در تابستان به صورت چشمگیری بیشتر کنید. حالا چطور؟ یعنی که برای شروع، از اسپری کردن عطر سنگین‌تری که حاوی وانیل، مشک یا عود باشد استفاده کنید و سپس روی آن عطر سبک‌تری که دارای نت‌های گلی یا مرکباتی مانند گل‌های گیلاس یا زنبق است، بزنید. به استفاده از عطرهای معمولی بسنده نکنید و فرآیند لایه‌گذاری را با استفاده از صابون معطر یا ژل حمام نیز شروع کنید و سپس با یک لوسیون بدن معطر یا کرم، عطر خود را ماندگار کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید عطر ادکلن مردانه اینجا کلیک کنید.

ماندگاری عطر در تابستان

چه رایحه‌ای برای آب و هوای گرم و مرطوب ایده‌آل است؟

 عطر شما باید دارای ماندگاری بالایی باشد. نت‌های گلی، مرکباتی و چوبی مانند برگاموت، گل رز، فلفل صورتی، پوست لیمو، چای سبز و وتیور، در تمام طول سال ازجمله برای آب و هوای گرم و مرطوب عالی هستند. برای تابستان‌ها، عطرتان را سبک و خنک انتخاب کنید، عطر مردانه زنانه گرین لی و عطر زنانه کاسیلی از پرفومز د مارلی، هر دو گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای ماه‌های گرم پیش‌رو تابستان هستند. کاسیلی، ترکیبی خیره‌کننده و دلپذیر از میوه‌های نرم و گل‌های رنگ پاستل با لمسی از وانیل و چوب است، مظهری از شادی، ظرافت و اصالت. گرینلی با آغازی تازه از برگاموت سیسیلی و سیب سبز، همراه با قلب چوبی از چوب سدر و به پایان رسیدن با نت‌های پایه از چوب عنبر، مایه‌ی انرژی خالص و نفسی از تابستان است! و یک نکته دیگر، به یاد داشته باشیم که در شرایط رطوبت بالا، نت‌های شیرین و آبزی با پایه‌ای غنی نیز بسیار مؤثر هستند!

برای مشاهده قیمت و خرید بهترین عطرهای خنک اینجا کلیک کنید.

ماندگاری عطر در تابستان

عطر و ادکلن مناسب برای فصل گرم تابستانی

و اما انتخاب یک ادکلن برای تابستان می‌تواند تاثیر بزرگی در تجربه شما از فصل گرما داشته باشد به این خاطر که ادکلن مناسب تأثیر خیلی مهمی در ماندگاری عطر در تابستان دارد. ادکلن‌های مناسب تابستان معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • رایحه‌های تازه و سبک: در تابستان، عطرهایی با رایحه‌های تازه، مانند مرکبات، گل‌های سبک و میوه‌های آبدار بسیار محبوب هستند. این رایحه‌ها حس خنکی و شادابی را به همراه دارند.
  • رایحه متوسط: با توجه به گرمای فصل، ادکلن‌هایی با رایحه متوسط اغلب انتخاب بهتری هستند. عطرهای خیلی غلیظ و گرم ممکن است در هوای گرم آزاردهنده باشند.
  • رایحه‌های آبزی یا خنک: عطرهایی که حسی از خنکی یا رایحه‌های آبزی دارند، برای روزهای گرم تابستانی ایده‌آل هستند. بهترین گزینه این دسته از عطرها، عطر مگاماره اورتوپاریسی می‌باشد.
  • ادکلن‌های چوبی و معطر: برای شب‌های تابستانی، عطرهایی با نت‌های چوبی و معطر می‌توانند جذابیت خاصی داشته باشند.
  • عطرهای گیاهی و ادویه‌جات: عطرهایی که بوی گیاهان معطر یا ادویه‌جات را دارند نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تابستان باشند.
ماندگاری عطر در تابستان

برخی از مارک‌های معروف که ادکلن‌های مناسب تابستان تولید می‌کنند شامل دیور، شنل، هرمس، کالوین کلاین و گوچی هستند. انتخاب یک ادکلن مناسب تابستان به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید انتخابی مناسب برای خود آن هم در فصل تابستان پیدا کنید.

کلام آخر

برای حفظ ماندگاری عطر در تابستان، استفاده از عطر بر روی نقاط نبض بدن مانند زیر گردن و پشت گوش‌ها، نگهداری پوست در حالت مرطوب، اعمال عطر بر روی لباس‌ها و استفاده از محصولات معطر مکمل مانند لوسیون‌های بدن و اسپری‌های مو نیز مؤثر است. همچنین، لایه‌بندی عطرها با ترکیبی از عطرهای سنگین‌تر و سبک‌تر و استفاده از صابون‌ها و لوسیون‌های معطر، ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد. برای آب و هوای گرم و مرطوب، انتخاب عطرهای با رایحه‌های گلی، مرکباتی و چوبی مانند برگاموت و گل رز توصیه می‌شود، و برای شب‌های تابستان، رایحه‌های چوبی و ادویه‌جات مناسب‌ترند. مارک‌های معروفی مانند دیور، شنل، هرمس، کالوین کلاین و دولچه اند گابانا گزینه‌های خوبی برای تابستان هستند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.